پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 310
نویسنده : دینگdingدانگdong
تاریخ جهانگشای نادری- زندگی‌نامه نادر شاه افشار

کتاب جهانگشای نادری نوشتهٔ میرزا مهدی خان منشی استرآبادی است که در دربار نادر شاه حضور داشت. محتوای کتاب دربارهٔ تاریخ ایران در اوایل سده ۱۲ خورشیدی و زندگی نادر شاه و لشکرکشی‌ها و شرح جنگهای اوست. این کتاب مهمترین اثر مربوط به تاریخ ایران در زمان نادر است و چون نویسنده از نزدیکان نادر بوده‌است و حوادث را به چشم خود دیده‌است، ارزش بسیار بالایی دارد.
کتاب، گزارش رویدادهای تاریخی ایران را از ۱۱۲۱ تا ۱۱۶۱ قمری (یک سال پس از مرگ نادر شاه‌) دربردارد.

نادر شاه از ایل افشار خراسان، پادشاه ایران و بنیانگذار دودمان افشاریه است. او از مشهورترین پادشاهان ایران پس از اسلام است که سرکوب افغانها و بیرون راندن عثمانی و روسیه از کشور و تجدید استقلال ایران و نیز فتح هندوستان و ترکستان و جنگهای پیرزومندانه او سبب شهرت بسیارش گشت. همچنین بحرین، قندهار، خوارزم، بخارا و بسیاری نواحی دیگر که برای سال‌ها از ایران جدا شده بودند را به ایران بازگرداند. به او در اروپا لقب «آخرین جهانگشای شرق» و «ناپلئون ایران» نیز داده‌اند.

شعر معروف از نادرشاه وجود دارد که در زمان تاجگذاری دستور ضرب آن بر سکه هارا داد:

سکه بر زر کرد نام سلطنت را در جهان نادر ایران‌زمین و خسرو گیتی‌ستان.
 

کتابهای کمیاب و نایاب و ماندگار و ممنوعه]]>



بازدید : 324
نویسنده : دینگdingدانگdong
مقدمه :

افلاطون می‌نویسد: بزرگ ‌زادگان ایرانی در هفت‌ سالگی اسب ‌سواری می‌آموزند؛ چهار آموزگارِ فرزانه برای آموزشِ آنها گماشته می‌شوند. خردمندترینِ آموزگار شیوه ‌های خداپرستی و امور حکومتگری را از روی اوستا (به ‌تعبیر افلاطون : ماگیای زرتشت) به‌آنها آموزش می‌دهد؛ درستکارترین آموزگار به ‌آنها می‌آموزد که در همه زندگی راست ‌گو و راست ‌کردار باشند؛ خوددارترین آموزگار شیوه‌های حکومت بر خویشتن را به ‌آنها می‌ آموزد؛ و دلیترین آموزگار به ‌آنها می‌آموزد که دلیر و بی‌ باک باشن.

هرودوت می‌نویسد: ایرانیان معبد نمی‌سازند، برای خدا پیکره و مجسمه نمی‌سازند. آنها خدای آسمان را عبادت می‌کنند و میترا و اَناهیتا‌ و همچنین زمین و آب و آتش را می‌ستایند. آنها حیوانات را در جاهای پاک قربانی می‌کنند و گوشت قربانی را در میان مردم تقسیم می‌کنند و عقیده ندارند که باید چیزی از آن را به‌خدا داد، زیرا می‌گویند که آنچه به‌خدا می‌رسد و خشنودش می‌سازد روح قربانی است نه گوشت او. وقتی می‌خواهند قربانی بدهند حیوان را به‌جائی که فضای باز است می‌برند، آنگا به‌درگاه خدا دعا می‌کنند. در دعاکردن نیز رسم نیست که حسنات را برای شخصِ خود بطلبند، بلکه برای پادشاه و همه مردم کشور دعا می‌کنند و خودشان را نیز یکی از اینها می‌شمارند. ایرانیان دروغ را بزرگ‌ترین گناه می‌دانند و به‌همسایگان احترام بسیار می‌گزارند. ایرانیان هیچ‌گاه در حضور دیگران آب دهان نمی‌اندارند و این کار را بی‌ادبی به‌دیگران تلقی می‌کنند؛ آنها هیچ‌گاه در حضور دیگران پیشاب نمی‌کنند و این عمل نزد آنها از منهیات مؤکد است. آنها هیچ‌گاه در آبِ رودخانه پیشاب نمی‌کنند و جسم ناپاک در آب جاری نمی‌اندازند؛ و اینها را از آن‌رو که سبب آلوده شدن آب جاری می‌شود گناه می‌شمارند .

زرتشت می‌گوید: پروردگارا! آنگاه که تو مردم را به ‌نیروی مینَویِ خویش آفریدی و قدرت درک و شعور به ‌آنها دادی؛ آنگاه که تو جسم را با جان درآمیختی؛ آنگاه که تو کردار و آموزش را پدید آوردی، چنین مقرر کردی که هرکسی برطبق اراده آزاد خودش تصمیم بگیرد و عمل کند. چنین است که دروغ‌ آموز و راست ‌آموز، یعنی هم آنکه نمی‌داند و هم آنکه می‌داند، هرکدام برطبق خواستِ درونی و ذهنیتِ خویش به ‌بانگ بلند تعلیم می‌دهد و مردم را به‌سوی خویش فرامی‌خوانَد. انسان نیک‌اندیشی که در انتخاب راهش مُرَدَّد است آرمَئیتی معنویتِ راهگشای خویش را به‌او می‌بخشد تا راه درست را برگزیند.

کاهن بزرگ بابل درباره کوروش بزرگ چنین نوشته است :
در ماه نیسان در یازدهمین روز ( روز 12 فروردین ) که خدای بزرگ بر تختش جلوس داشت… کوروش به‌ خاطر باشندگانِ بابل امانِ همگانی اعلان کرد… او دستور داد دیوارِ شهر ساخته شود. خودش برای این‌کار پیش‌قدم شد و بیل و کلنگ و سطل آب برداشت و شروع به ساختنِ دیوار شهر کرد… پیکره‌های خدایانِ بابل، هم زن‌ خدا هم مرد خدا، همه را به ‌جاهای خودشان برگرداند. اینها خدایانی بودند که سالها بود از نشیمن ‌گاهشان دور کرده شده بودند. او با این کارش آرامش و سکون را به‌خدایان برگرداند. مردمی که ضعیف شده بودند به ‌دستور او دوباره جان گرفتند، زیرا پیشترها نانشان را از آنها گرفته بودند و او نانهایشان را به‌ ایشان بازگرداند… همه مردم از اینکه او (یعنی کوروش) شاه است خشنودند.

کاهن بزرگ مصر درباره داریوش بزرگ چنین نوشته است :
شاهنشاه داریوش، شاه همه کشورهای بیگانه، شاه مصر عُلیا و سُفلی وقتی در شوش بود به ‌من فرمان داد که به ‌مصر برگردم و تأسیسات حیات ‌بخش پزشکی مصر را نوسازی کنم. … آن‌گونه که شاهنشاه فرمان داده بود مأموران شاهنشاه مرا از این‌زمین به ‌آن زمین بردند تا به مصر رساندند. هرچه شاهنشاه دستور داده بود را انجام دادم. کارمندان را به‌خدمت گرفتم همه از خاندانهای سرشناس نه از مردم عادی. آنها را زیر دستِ کاردانان و استادان گماشتم تا پیشه پزشکی فراگیرند. فرمان شاهنشاه چنین بود که باید همه چیزهای شایسته و بایسته به ‌آنها تحویل داده شود تا پیشه خود را به‌ خوبی انجام دهند. من هرچه لازم بود و هر ابزاری که پیشترها در کتابها مقرر شده بود را در اختیار آنها گذاشتم. شاهنشاه چنین دستور داده بود، زیرا به‌فضیلت این علم واقف بود. او می‌خواست که بیماران شفا یابند. او اراده کرده بود که ذکر خدایان را جاوید سازد، معابد را آباد بدارد، جشنها و اعیاد دینی با شکوه بسیار برگزار شود.

• نماز نیز در دین ایرانی نه همچون نمازِ ادیان سامی ستایش پیامبرشاه و انسانهای مدعیِ‌ نمایندگیِ خدا و ستایش اعضای خانوادۀ پیامبرشاه، و نه دعا و تضرع و ابراز خواری و ذلت در حضور خدا به‌خاطر جلب ترحم خدای جبّار، بلکه ستایش ارزشها و پدیده‌های سومند بود که جلوه‌های عینیِ رحمت آفریدگار شمرده می‌شدند. به‌عبارتِ دیگر، نماز در دین ایرانی مجموعه‌ئی از سرودهای ستایشِ ارزشها و پدیده‌هائی بود که در خدمت سعادت بشر بودند؛ و در میان اینها سپنتَە‌مَنیو (منش مقدس) و وهومنَە (نیک‌اندیشی و نیک‌رفتاری) و اَرتَە (عدالت) از مقام والائی برخوردار بودند و در نمازها بیشتر از همه مورد ستایش قرار می‌گرفتند، به‌علاوه میترا (نور حیات‌بخش) و اناهیتا (برکتِ حیات‌بخش) و باران و آبِ جاری و کشتزار و زمینِ بارور و ستورانِ سودمند و مادران و زنان ستایش می‌شدند. به‌عبارت دیگر، آنچه نماز در دین ایرانی را تشکیل می‌داد سرود تلقین به‌خود برای همسان شدن با همۀ آفریدگان سودمند و خدمت‌رسان به بشریت بود. این نیایشها به‌انسان می‌آموزد که هر فردی چنانچه از این فضایل پیروی کند و اینها را در درون خویشتن بپرورد و خودیشتن را با آنها همسان سازد خواهد توانست که به‌بلندترین مرحله از تکامل انسانی رسیده خداگونه شود، و در این‌باره هیچ تفاوتی میان انسانها وجود ندارد.

***

نوشته‌های بالا پاره ای گزیده از متن کتابی است که در زیر در دسترس همگان قرار داده شده است. با سپاس فراوان از نگارنده این کتاب ارزنده استاد امیرحسین خنجی .
حق استفاده و تکثیر این مجموعه فقط با ذکر منبع و بدون دستکاری در فایلهای PDF و RAR، مقدور میباشد.در غیر این صورت بدون رضایت نگارنده و مجری این تارنما بوده، دزدی ادبی محسوب شده و حق‌الناس می‌باشد.

***


کتابهای کمیاب و نایاب و ماندگار و ممنوعه]]>



بازدید : 271
نویسنده : دینگdingدانگdong
کتاب اوستای زرتشتیان؛ “کهن‌ترین سرودها و متن‌های ایرانی”
اوستا نام کلی مجموعهٔ کهن‌ترین نوشتار و سروده‌های ایرانیان است، که در واقع دانشنامهٔ ایرانیان بوده و در روزگار باستان بیست و یک نسک (کتاب) داشته است.
پس از حمله اسکندر مقدونی و نابود شدن پراکنده شدن اوستا به دست آن ستمگر، تا سال‌ها اوستا پراکنده بود. یک بار در زمان پادشاهی بلاش اشکانی کوششی برای جمع‌آوری آن انجام گرفت. به فرجام با روی کار آمدن ساسانیان اوستا جمع آوری شد.
برای جبران کاستی و پر کردن جای خالی بخش‌های از بین رفته، بخش‌هایی از نسکهای بسیار قدیمی که ده ها سال پیش از زرتشت در بین ایرانی‌ها وجود داشت را به اوستا افزودند (چون یشتها و بخش‌هایی از یسنا) و ایدون بخش‌هایی نیز موبدان خود نوشته و در بین کتاب اوستا قرار دادند (چون وندیداد).
به هر روی در پایان دوره ساسانی و حمله وحشیانه اعراب بادیه نشین ، بار دیگر اوستا پراکنده شد و این بار فقط شش بخش از آن باقی ماند که تا به امروز از پیچ و خم روزگار گذشته و به دست ما رسیده است.

این شش بخش شامل:
گات‌ها: سروده های شخص زرتشت که بدون تحریف و کم و کاست تا به امروز سالم مانده است.
یسنا: شامل ستایشهای اهورامزدا، فرشتگان، آتش، آب و زمین است.

یشت‌ها: که در دوره ساسانی از کتاب‌های بسیار قدیمی پیش از زرتشت، رونوشت شده، مطالبی به آن افزوده شد و در اوستا جای گرفت.این سروده‌ها منبع مهمی برای اسطوره‌شناسی ایرانی به شمار می‌روند و فردوسی در شاهنامه خود ازآنها به بزرگی یاد کرده‌است. از میان ایزدانی که «یشت»های خاصی به آن اختصاص یافته می‌توان به «اردویسورا آناهیتا» (ایزد موکل بر آب‌ها)، «تیشتریا» (ایزد باران)، «میترا» (ایزد موکل بر عهد و پیمان) اشاره کرد. ساختار بخش اعظم «یشت»ها موزون است و برخی از سروده‌ها ویژگی‌های ادبی قابل توجهی دارند که در دیگر متون اوستا رایج نیست.
ویسپرد: مجموعه‌ای از متمم‌های «یسنا» است. «ویسپرد» به ۲۳ «کردا» (قسمت‌ها، مفرد: کردو) تقسیم می‌شود که به توصیف فرشتگان و عبادت آنها می‌پردازد.
وندیداد:بخش‌های اعظم آن در دوره ساسانی به دست موبدان نوشته شده است و بیشتر شامل گفتگوی اهورامزدا با زرتشت و همیدون توضیح‌المسائل ساختگی موبدان مزدیسناست. بخشی از یک روایت قدیمی مربوط به جمشید جم (پادشاهی بسیار قدیمی پیشدادی) نیز در میان این بخش جای دارد.

خرده اوستا: در گذشته «خرده اوستا» (گلچینی از دعاهای اوستا) گزیده‌ای از متون «یسنا»، «ویسپرد»، «یشت» و متن‌های کوتاه و دعاهای مختصری مانند «نیایش» (عبادت و ستایش خورشید، ماه، میترا، آب و آتش)، «سی روزه» و «آفرینگان» است. این مجموعه به عنوان کتاب دعا برای استفاده روزانه به دست موبد آذرپاد مهراسپندان در زمان ساسانیان از بخشهای مختلف اوستا رونویسی شد تا مردم بتوانند دسترسی آسان‌تری به ادعیه اوستا داشته باشند.


کتابهای کمیاب و نایاب و ماندگار و ممنوعه]]>



کتاب مقدس انجیل (عهد جدید)
نوشته شده در 10 خرداد 1395
بازدید : 258
نویسنده : دینگdingدانگdong
کتاب مقدس انجیل (عهد جدید)

انجیل (عهد جدید) کتاب مقدس مسیحیان (عیسویان) و پیروان شریعت حضرت عیسی (ع) می‌باشد. انجیل اصیل عیسی (ع) گویا در همان سال های نخستین پس از مرگ عیسا، مفقود گشته و سپس مجموعه‌ای از کتب یاران عیسی، با نام عهد (پیمان) جدید، تبدیل به کتاب مقدس مسیحیان گشت که شامل: انجیل یوحنا، انجیل متی، انجیل مرقس، انجیل لوقا، اعمال رسولان مسیح، نامه‌های پولس، عبرانیان و … می‌شود.


کتابهای کمیاب و نایاب و ماندگار و ممنوعه]]>



کتاب مقدس تورات (عهد عتیق)
نوشته شده در 10 خرداد 1395
بازدید : 280
نویسنده : دینگdingدانگdong
کتاب مقدس تورات (عهد عتیق)

تورات (عهد عتیق) کتاب مقدس یهودیان و پیروان شریعت موسی کلیم‌الله (ع) می‌باشد. بخش‌هایی از آن به دست موسی و دیگر بخش‌های آن به دست پیامبران دیگر بنی‌اسرائیل چون یوشع، سموئیل، عزرا، داوود، سلیمان، اشعیا، ارمیا، حزقیال، دانیال، زکریا و … نوشته شده است.


کتابهای کمیاب و نایاب و ماندگار و ممنوعه]]>



کتاب مقدس زبور (مزامیر داوود)
نوشته شده در 10 خرداد 1395
بازدید : 526
نویسنده : دینگdingدانگdong
کتاب مقدس زبور (مزامیر داوود)

مزامیر (زبور یا سروده‌های مقدس داوود) بنا به تصریح قرآن کریم، کتاب آسمانی حضرت داوود (ع)، پیغمبر بنی اسرائیل می‌باشد. داوود پیغمبر دارای شریعت نبود، بلکه یکی از پیامبران بنی اسرائیل و مروج آیین موسی (ع) بوده است. زبور داوود (که آن را یکی از بخشهای تورات نیز قلمداد میکنند) یکی از دلکش‌ترین، زیباترین و روحانی‌ترین کتب موجود در دنیا می‌باشد.

ما این کتاب مقدس را در دو نسخه برای دانلود کرده‌ایم. نسخه نخستین این کتاب مقدس که برای شما به طبع رسیده، نسخه‌ایست بسیار ارزنده و خطی که در سال 1361 خورشیدی، به کوشش انجمن کتاب مقدس ایران به چاپ رسیده است. ایدون نسخه دوم نیز، کتابی تمیز و به صورت تایپ شده با فونتی روان و زیبا است.

برای استفاده شما دوستان هر دو نسخه را با فرمت pdf، بری دانلود آماده ساخته‌ایم. . . .


کتابهای کمیاب و نایاب و ماندگار و ممنوعه]]>



کتاب مقدس قرآن مجید
نوشته شده در 10 خرداد 1395
بازدید : 591
نویسنده : دینگdingدانگdong
دانلود قرآن فارسی

کتاب مقدس قرآن مجید

متن فارسی قرآن کریم با ترجمه و برگردان استاد شیرازی.

* * *


کتابهای کمیاب و نایاب و ماندگار و ممنوعه]]>



انواع روشهای پیشگیری از بارداری
نوشته شده در 10 خرداد 1395
بازدید : 521
نویسنده : دینگdingدانگdong
انواع روشهای پیشگیری از بارداری

همانطور که همه ما میدانیم یکی از جنبه های مهم بهداشت و سلامت خانواده و بالطبع جامعه تنظیم خانواده است.در این خصوص مطالب فراوانی وجود دارد.با توجه به اهمیت این موضوع اطلاعات جامعی را گرداوری کرده ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

در ادامه مطلب بخوانید :


کتابهای کمیاب و نایاب و ماندگار و ممنوعه]]>



بازدید : 549
نویسنده : دینگdingدانگdong
تحقیق در احوال و آثار و افکار و اشعار ایرج میرزا و خاندان و نیاکان او

به اهتمام: دکتر محمد جعفر محجوب

ناشر: انتشارات اندیشه

تاریخ نشر: سال ۱۳۵۶ – چاپ چهارم

تعداد صفحات: ۳۸۰ صفحه

حجم: ۲۲.۲ مگابایت

درباره دیوان ایرج میرزا :

متن کامل کلیات دیوان ایرج میرزا (معروف به جلال الممالک). ایرج میرزا دارای طبعی سرشار و قریحه ای اعجاب آور در سرودن اشعار و انتقادی اجتماعی است. با توجه به ویژگیهای دوران زندگی او و دیدگاه روشنگرانه اش نسبت به مناسبات اجتماعی و سیاسی و خرافات مذهبی، می توان نظرات اصلاح گرانه او را در این زمینه ها در اشعارش یافت هرچند زبان شعر و فرم سخن سرائی و استفاده او از کلمات و اصطلاحات رکیک او همواره مخالفان وموافقانی داشته است.

درباره ایرج میرزا :

ایرج میرزا (۱۲۵۱ خورشیدی تبریز – ۲۲ اسفند ۱۳۰۴ خورشیدی تهران) ملقب به «جلال‌الممالک» و «فخرالشعرا»، از جمله شاعران برجسته ایرانی در عصر مشروطیت (اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی) و از پیشگامان تجدد در ادبیات فارسی بود. ایرج میرزا در قالب‌های گوناگون شعر سروده و ارزشمندترین اشعارش مضامین انتقادی، اجتماعی، احساسی و تربیتی دارند. شعر ایرج ساده و روان و گاهی دربرگیرندهٔ واژگان و گفتارهای عامیانه است و اشعار او از جمله اشعار اثرگذار بر شعر دوره مشروطیت بود.

او فرزند صدرالشعرا غلامحسین‌میرزا، نوهٔ ایرج پسر فتحعلی‌شاه و نتیجهٔ فتحعلی شاه قاجار بود. تحصیلاتش در مدرسه دارالفنون تبریز صورت گرفت و در همان مدرسه مقدمات عربی و فرانسه را آموخت. وقتی امیرنظام گروسی مدرسه مظفری را در تبریز تاسیس کرد، ایرج میرزا سمت معاونت آن مدرسه را یافت و در این سمت مدیریت ماهنامه ورقه (نخستین نشریه دانشجویی تبریز) را برعهده گرفت. در نوزده‌سالگی لقب «ایرج بن صدرالشعرا» یافت. لیکن بزودی از شاعری دربار کناره گرفت و به مشاغل دولتی مختلفی از جمله کار در وزارت فرهنگ (معارف آن‌زمان) پرداخت. سپس به استخدام اداره گمرک درآمد و پس از مشروطیت هم در مشاغل مختلف دولتی از جمله وزارت کشور در سمت فرماندار آباده و معاونت استانداری اصفهان خدمت کرد. ایرج میرزا در پی یک سکته قلبی در منزلی در تهران درگذشت. ایرج میرزا به زبان‌های ترکی، فارسی، عربی و فرانسه تسلط داشت و روسی نیز می‌دانست و خط نستعلیق را خوب می‌نوشت. آرام‌گاه ایرج میرزا در گورستان ظهیرالدوله تهران قرار دارد.


کتابهای کمیاب و نایاب و ماندگار و ممنوعه]]>



بازدید : 540
نویسنده : دینگdingدانگdong
دانلود کتاب هفتصد ترانه از ترانه های روستائی ایران تآلیف حسین کوهی کرمانی

 

هفتصد ترانه از ترانه های روستائی ایران

مولف : حسین کوهی کرمانی
در صفحه اول این کتاب آمده: از خوانندگان ارجمند تقاضا میشود در این کتاب مخصوصاً فرق بین «د» و «و» را بدهید باین معنی بسیاردیدم واو را با دال میخوانند ولی چون لغت ول محلیست وسابقه در ادبیات فارسی نداشته این است که بین «د» و «و» را اشتباه میکنند و لطف ترانه را از بین میبرند و قلب معنی میکنند مثلا در این شعر که باید بخوانند
ول من و ول من و ول من بکرمان میبرند آب و گل من
ول بر وزن دل یعنی محبوب - معشوق یا دلدار دلبر مثلا
ولم تا تو نیائی مو نخندم دگر عهد وفا با کس نبندم ولم گل از تو گل چیدن از من
همچنین در اکثر صفحات این کتاب باین لغت بر میخورید:
در صفحات بختیاری و کوه گیلوئیه ول با ضم «و» هم میخوانند ول بر وزن گل .......... کوهی کرمانی

هفتصد ترانه از ترانه های روستائی ایران


کتابهای کمیاب و نایاب و ماندگار و ممنوعه]]>



بازدید : 339
نویسنده : دینگdingدانگdong

دانلود کتاب عبور از بحران نوشته هاشمی رفسنجانی    www.0book.tk

کتاب «عبور از بحران» به عنوان نخستین جلد از سلسله کتابهای خاطرات آقای هاشمی‌رفسنجانی، به بیان وقایع و رویدادهای سال ۱۳۶۰ می‌پردازد و دو واقعیت مهم را در پیش روی خوانندگان قرار می‌دهد. نخست آن که سال ۶۰ را براستی باید یکی از بحرانی‌ترین و یا شاید بحرانی‌ترین مقطع پس از انقلاب به شمار آورد. مجموعه حوادثی که در این سال روی می‌دهد و فشارها و تنگناهای گوناگونی که برای نظام و مسئولان کشور به وجود می‌آید، بی‌تردید در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب، سابقه و مانندی ندارد، اما واقعیت دیگر آن است که سال ۶۰ را باید به عنوان سال حل و رفع عمده‌ترین بحرانهای داخلی نیز به حساب آورد، هر چند بدین منظور، هزینه بسیار زیادی نیز پرداخت شد. بنابراین برگزیدن عنوان «عبور از بحران» برای خاطرات این سال، که هم بیانگر وجود بحران در کشور و هم نشانگر حل و رفع بحران و عبور از آن است، انتخابی در خور و شایسته به نظر می‌رسد.



[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...]




بازدید : 334
نویسنده : دینگdingدانگdong

 

 دانلود کتاب همه چیز درباره ژست های حرفه ای در عکاسی > کتابخانه کتیبه   www.0book.tk

 

ژست گرفتن چیزی جز زبان بدن نیست. انگشتی که جایی را نشان می دهد، شانه های افتاده، سر پایین و... هر کدام می تواند بیانگر حالت ها و خصوصیات شخصیتی فرد باشد. اصولا ژست گرفتن سوژه را عکاس می بیند و کنترل می کند و باید به سوژه خود بیاموزد چگونه احساسات خود را در تصویر به نمایش بگذارد حتی به این شیوه می توان از فرد شخصیتی متفاوت به نمایش گذاشت.

در این کتاب تصویری با تکنیک ها و حالتهای حرفه ای و شیک در عکاسی آشنا خواهید شد، که با بکارگیری این تکنیک و اصول می توانید عکسهایی حرفه ای تر و زیباتر داشته باشید. امیدوارم از این کتاب خوشتون بیاد. 

 



[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...]



بازدید : 356
نویسنده : دینگdingدانگdong

دانلود رمان نونِ نوشتن نوشته محمود دولت آبادی     www.0book.tk

نون نوشتن بخشی از احوال سالیان محمود دولت‌آبادی ست. از ۱۳۵۹ تا ۱۳۷۴. شرح دشواری‌ها، شادکامی‌ها و اندیشه‌های او در طی این سال‌ها. دولت‌آبادی در ابتدای کتابش در این‌باره نوشته: آن‌چه در این گاهی نوشتن‌ها آمده است در مسیر مدتی پانزده-شانزده ساله نوشته شده و هیچ کوششی به جهت تغییر یا تحریف آنچه اندیشیده و نوشته‌ام انجام نگرفته. خواسته‌ام هر آن‌چه در هر هنگام یادداشت کرده‌ام بیاید، از آن‌که خود بدانم در چه گاه چه می‌اندیشیدم و شما نیز اگر خواستید بدانید!  

 



[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...]




بازدید : 336
نویسنده : دینگdingدانگdong

دانلود کتاب حسنی نگو یه دسته گل  > کتابخانه کتیبه   www.0book.tk

به همراه فایل صوتی و فایل انیمیشن با فرمت قابل نمایش در گوشی موبایل

آدم ها ثانیه به ثانیه رنگ عوض میکنند

از آدم های یک ساعت دیگر میترسم!

چون درگیر هزاران ثانیه اند...

ثانیه هایی که در هر کدام

رنگی دگر به خود میگیرند...

 



[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...]




بازدید : 358
نویسنده : دینگdingدانگdong

 

 

سلام دوستان...

فرا رسیدن سالگرد افتتاح صفربوک را به همه شما همراهان عزیز تبریک می گویم...

امید است تا اینجای راه توانسته باشم قدمی هر چند کوچک در راه اعتلای فرهنگ پربار سرزمین ایران برداشته باشم.

کتابخانه کتیبه در یکسال گذشته با صدها کتاب و مطلب کمیاب و آموزنده در خدمت فرهنگ دوستان ایران عزیز بوده است.

با وجود اینکه در ابتدای راه هستیم ، باز هم به خود می بالم که با داشتن هزاران دوست فارسی زبان از سراسر دنیا در این راه خطیر تنها نبوده ام.

با توجه به اینکه سعی شده سلایق همه عزیزان همراه در نظر گرفته شود ، باز هم از همه شما تقاضا دارم ؛

با رهنمودهای خود ، هر چند کوتاه ، مرا در هر چه بهتر شدن این مجموعه یاری رسانید.

دوستدار شما - میم . ب . مَهدیبا ...




دانلود کتاب آموزش نرم افزار word 2013
نوشته شده در 14 آبان 1393
بازدید : 358
نویسنده : دینگdingدانگdong



بازدید : 362
نویسنده : دینگdingدانگdong

مارگرت مونرلین میچل در ۸ نوامبر سال ۱۹۰۰ در آتالانتا آمریکا متولد شد.

نویسنده‌ای که بعدها و در سال ۱۹۳۷ برای رمان برباد رفته جایزه پولتیزر را دریافت کرد.

کتابی که برای همیشه از محبوب‌ترین کتاب‌ های تمام دنیاست با

بیش از ۲۸ میلیون نسخه و بارها تجدید چاپ به یقین شایسته چنین عنوانی است.

او دوران کودکیش را در سال های جنگ‌های شهری آمریکا گذراند و

به خوبی با فضا و حال و هوای آن دوران آشنا بود.

آن را می‌شناخت و شاید جزییاتی که در کتابش و در میان روابط انسان‌ها

به شکل عجیبی قابل لمس هستند، ناشی از زندگی در همان شرایط است.



[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...]




بازدید : 374
نویسنده : دینگdingدانگdong

میشل استروگوف [Michel Strogoff]رمانی پرحادثه از ژول‌ورن (۱۸۲۸-۱۹۰۵)، نویسنده فرانسوی، که در ۱۸۷۶ در پاریس انتشار یافت. میشل استروگوف، قهرمان رمان، که فرمانده ارتباطات تزار است، مأمور می‌شود که پیام مهمی را به شهر دورافتاده ایرکوتسک در سیبریه شرقی برساند. بر اثر تحریکات شخصی به نام ایوان اوگارف، افسر سابق گارد امپراتور که خلع درجه شده و در صدد انتقام‌جویی است، قبایل تاتار شورش کرده و پادگان ایرکوتسک را در معرض تهدید قرار داده‌اند. حوادث غیرعادی و فراز و نشیبهایی که میشل استروگوف طی این سفر از میان دشتهای پهناور سیبری و در راه مبارزه با اوگارف با آنها مواجه می‌شود، موضوع صحنه‌های هیجان‌انگیز قرار می‌گیرد؛ از جمله صحنه‌ای که در آن قهرمان رمان به چنگ ایوان می‌افتد و چشمهایش را میل می‌کشند تا کور کنند ولی او خوشبختانه بینایی خود را حفظ می‌کند، و نیز صحنه پایان کار ایوان که برای پیشبرد نقشه‌هایش خود را پیک تزار جا می‌زند. سرتاسر ماجرا زیر سیطره شخصیت میشل، مظهر شجاعت و تهور و فداکاری مطلق قرار دارد. چیره‌دستی داهیانه داستان‌پردازان، تا پایان خوش ماجرا، خواننده را در اوج هیجان نگه می‌دارد و در عین حال، توصیف قدرتمندانه محیط نیمه وحشی دشتهای سیبری بر جذبه رمان می‌افزاید. ژول ورن با همکاری دنری نمایشنامه‌ای از این رمان تهیه کرد که در ۱۸۸۰ بر صحنه آمد.




بازدید : 360
نویسنده : دینگdingدانگdong

براون هتلی در هایی تی دارد که از مادرش به او ارث رسیده . سرزمینی که روزی پر از جهان گردان بوده اما اکنتون در زیر دست دیکتاتورهایی وحشی اداره می شود و پای هیچ کس به آنجا نمی رسد . همه جا تحت وحشت و نظارت است . براون راهی هایی تی است و خانم و اقای اسمیت دو نامزد ریاست جمهوری قبلی در آمریکا و جونز مردی که معلوم نیست به چه کاری مشغول است همسفر او هستند .

ماجرا یک جور تعقیب و گریز پلیسی با زیرمایه های سیاسی و انتقاد از دیکتاتوری هست . کتاب متوسطی هست عین همون چیزهایی که در مورد کتاب های قبلی هم گفتم هیجان دار بدون کشش ادبی خاص . به نظر من کتاب های چندان پرارزشی نیستند .

راستش از گرین خوانی خسته ام اما خوب یکی دو تا کتاب از کتاب خونه امانت گرفتم که ترجیح می دم بخونمشون و بعد این پرونده را ببندم .

قسمت های زیبایی از کتاب

از این که مقلد هستیم نباید چندان گله مند باشیم . بازیگری حرفه ی شریفی است . اگر لااقل مقلدهای خوبی بودیم دست کم دنیا شناختی از سبک پیدا می کرد . ما واخورده ایم … فقط همین .

انسان همواره به جای اعتقادی که از دست داده جانشینی برمی گزیند .




دانلود کتاب عوارض شیمی درمانی
نوشته شده در 14 آبان 1393
بازدید : 363
نویسنده : دینگdingدانگdong

در این کتاب سعی شده است مهمترین عوارض شیمی درمانی شرح داده شود.

مقصود از شیمی درمانی، درمان بیماری از طریق بکار بردن داروهای گوناگون است و در معنای خاص آن که امروزه بکار برده می شود غرض درمان دارویی تومورهای گوناگون یا به اصطلاح سرطان است.

استفاده از داروهای ضد سرطان یا شیمی درمانی یکی از چند راه درمان این گونه توموهاست و می توان آن را با روشهای دیگری مثل جراحی و پرتو درمانی توام کرد. شیمی درمانی در معالجه تومورها بسیار موثر بوده و امروزه با کشف داروهای جدید ضد تومور این تاثیر رو به افزایش است.




صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 25 صفحه بعد